Wykładowcy

Chociaż nowoczesne technologie informatyczne i infrastruktura znaczą wiele, ostatecznie to ludzie decydują o poziomie nauczania.

Kadrę wykładową Studiów Podyplomowych WSH od zawsze stanowili wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, którzy poza wiedzą teoretyczną przekazują naszym słuchaczom umiejętności praktyczne, niezbędne do szybkiego odnalezienia się na rynku pracy.

Poniżej prezentujemy sylwetki wykładowców WSH:

Leszek Mellibruda – Psycholog społeczny i biznesu, wybitny szkoleniowiec, zajmuje się również konsultingiem i promocją psychologii w TVP-Info, POLSAT- Wydarzenia, TVN BIŚ. Autor 80 publikacji naukowych i ponad 250 publikacji popularnonaukowych. W 2011/2012 był Doradcą Ministra Edukacji Narodowej. Współpracował z Krajową Radą Radców Prawnych (doradca Prezydium) i Krajową Radą Komorniczą (doradca Prezesa, współpraca z Rzecznikami Izb Komorniczych). Jest konsultantem Europejskiego Forum Przedsiębiorczości i ekspertem Klubu Integracji Europejskiej.

 

 

 

Anna Maria Wesołowska – Łódzka sędzia, współautorka ustawy o świadku koronnym, ekspert od przestępczości zorganizowanej. Była członkiem składów orzekających w słynnych procesach łódzkiej „Ośmiornicy” i Gangu Popeliny. Brała udział w wydaniu orzeczenia o nałożeniu na siedemnastoletniego handlarza narkotyków obowiązku ostrzegania młodzieży na lekcjach wychowawczych przed handlem i używaniem narkotyków. Autorka cyklu felietonów skierowanych do młodzieży na temat prawa, których część była przedmiotem zajęć szkolnych w Łodzi na temat korupcji.  Prowadziła w początkowym etapie jeden z pierwszych w Polsce program pokoju przesłuchań dla dzieci ? świadków i ofiar przestępstw (Pokój Przyjazny Dziecku – tzw. błękitny pokój).

 

 

Dorota Zawadzka – Polski psycholog rozwojowy, współautorka pomysłu konkursu „Świat przyjazny dziecku” oraz projektu „Bezpieczne Media”. W latach 2004-2006 była ekspertem w programie „Klub Młodej Mamy” na antenie TVN Style, w latach 2006- 2008 prowadzącą program „Superniania”. Od 2010 roku jest ambasadorem akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom”, zaś od września 2012 roku redaktor naczelną serwisu dla rodziców- parenting.pl

 

 

 

Marek Migalski – Politolog, wykładowca akademicki, publicysta polityczny i polityk, poseł do Parlamentu Europejskiego VII kadencji. Pracuje w Instytucie Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na stanowisku adiunkta w Zakładzie Systemów Politycznych Polski i Państw Europy Środkowej i Wschodniej. Jest także wykładowcą w Instytucie Europeistyki Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu. W pracy naukowej i dydaktycznej zajmuje się zagadnieniami współczesnych systemów politycznych i partyjnych. Publikował artykuły na temat polskiej sceny politycznej w prasie, m.in. w „Dzienniku”, „Gazecie Wyborczej”, „Rzeczpospolitej” i „Wprost”.

 

 

Barbara Piwnik – Doktor nauk prawnych, absolwentka prawa na Uniwersytecie Warszawskim, sędzia. Prowadziła m.in. sprawy członków tzw. gangu pruszkowskiego oraz oskarżonych o zabójstwo studenta Wojciecha Króla. W dorobku zawodowym ma stanowiska rzecznika Sądu Okręgowego w Warszawie oraz dyrektora Departamentu Sądów i Notariatu w Ministerstwie Sprawiedliwości. W latach 2001- 2002 sprawowała urząd ministra sprawiedliwości i prokuratora generalnego w rządzie Leszka Millera. Odznaczona Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski.

 

 

 

Edmund Klich – Pułkownik rez. pilot Wojska Polskiego, służył w jednostkach lotniczych Sił Powietrznych RP, w Polskim Kontyngencie Wojskowym w byłej Jugosławii. Doktor nauk wojskowych, wieloletni szef Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. W 2010 r. akredytowany przedstawiciel Polski przy wojskowo-cywilnej komisji rosyjskiej badającej przyczyny katastrofy Tu-154. Przewodniczący Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego. Odznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski. Wykładowca Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu oraz kierownik studiów podyplomowych „Eksploatacja i zarządzanie portami lotniczymi”.

 

 

Sylwia Socha – Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku. Utytułowana zawodniczka sportów sylwetkowych, w tym Mistrzyni Świata Bikini Models 2017 Federacji WPF. Obecnie akademicki nauczyciel wychowania fizycznego. Dyplomowana instruktorka tańca, fitness, gimnastyki i trener personalny, sędzia najstarszej federacji swiata NABBA i WFF POLAND. Ukończyła kurs masażu pierwszego i drugiego stopnia, kurs treningu medycznego.

 

 

 

Jacek Pałkiewicz – Dziennikarz, twórca szkoły przetrwania we Włoszech, jeden z najbardziej aktywnych podróżników-eksploratorów naszych czasów, odkrywca źródeł Amazonki, członek rzeczywisty Królewskiego Towarzystwa Geograficznego w Londynie. Współpracował z rosyjskim Centrum Szkolenia Kosmonautów w programie survivalowym. Uczył elitarne jednostki specjalne strategii przetrwania w odmiennych strefach klimatycznych. W 1975 roku przepłynął samotnie Atlantyk na 5-metrowej łodzi ratunkowej, bez radia i sekstantu. Kierował wieloma ambitnymi wyprawami międzynarodowymi pod każdą szerokością geograficzną w poszukiwaniu osobliwości ginących cywilizacji, niezwykłych zjawisk i ludzi.

 

 

Roman Polko – Generał dywizji Wojska Polskiego, oficer dyplomowany wojsk powietrznodesantowych i sił specjalnych, doktor nauk wojskowych w specjalności kierowanie organizacją, były zastępca Szefa Biura Bezpieczeństwa Narodowego. W czasie, gdy był dowódcą GROM, zrealizował misję na pograniczu kosowsko-macedońskim, rozpoczął działania w Afganistanie, wziął udział w II wojnie w Zatoce Perskiej oraz rozpoczął służbę na misji stabilizacyjnej w Iraku.

 

 

 

Jacek Rozenek – Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie, aktor filmowy i teatralny, reżyser dubbingu. Specjalista projektowania procesów biznesowych podnoszących efektywność organizacji, coach najwyższej kadry menedżerskiej takich firm, jak Deutsche Bank, Pekao S.A., Ernst&Young, PricewaterhouseCoopers, Orlen S.A. Posiada drugi stopień instruktorski wschodnich sztuk walki. Zapisał się w historii kina polskiego wyrazistymi rolami m.in. w filmach „Popiełuszko. Wolność jest w nas” czy „Generał Nil”.

 

 

 

Piotr Gadzinowski – Poseł na Sejm RP trzech kadencji. Redaktor, publicysta, dziennikarz, oznaczony medalem „zasłużony dla kultury polskiej Gloria Artis”. Pracował w sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu. Współautor ustawy o Polskim Instytucie Sztuki Filmowej /2004/ – uznanej przez środowiska twórcze za modelowe rozwiązanie ustawowe w sferze kultury. Pracował też w sejmowej Komisji Europejskiej i Komisji Łączności z Polakami za Granicą.

 

 

 

Robert Janowski – Piosenkarz, kompozytor, poeta, aktor, dziennikarz radiowy i prezenter telewizyjny, Prowadzący program telewizyjny „Jaka to Melodia?”. Na swoim koncie ma dwie książki: Muzyka mojego życia (wydana 18 lutego 2016) i Przypadki. Robert Janowski (z Marią Szabłowską, wydana 9 listopada 2016) oraz tomiki poezji: „Mądrość z natury”, „Anioły”, „Pragnienia”, „Głosy”, „Noce” i „Lustra”.

 

 

 

dr Andrzej Gołębiowski – Prorektor do spraw Studenckich w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu, Dziekan Wydziału Nauk Społecznych. Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki – Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie 2000 r. Wykładowca na Wydziale Nauk Humanistycznych Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu. Wiceprezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Polityki Społecznej Oddział w Radomiu. Członek Drohiczyńskiego Towarzystwa Naukowego oraz Europejskiego Stowarzyszenia dla Bezpieczeństwa. Zainteresowania naukowe zorientowane na problematykę pedagogiczną i społeczno-polityczną. Autor i realizator programów profilaktycznych w zakresie choroby alkoholowej i narkomanii. Specjalista w zakresie organizacji i zarządzania pomocą społeczną. Redaktor kilkunastu opracowań zbiorowych i autor kilkudziesięciu artykułów naukowych. Organizator kilku konferencji naukowych, krajowych i międzynarodowych.

 

 

doc. dr Ewa Jasiuk – Prorektor do spraw Nauki i Współpracy z Zagranicą w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu. Jest doktorem nauk prawnych. Studia w zakresie prawa zwieńczyła stopniem magisterskim w 2003 r. w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie. W 2009 r. obroniła na Uniwersytecie Warszawskim dysertację doktorską. W roku 2010 pełniła funkcje dziekana Wydziału Humanistycznego Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu. W latach 2009-2014 pełniła funkcję Dziekana Wydziału Nauk Prawnych WSH. Prorektor ds Studentów i Rozwoju w latach 2012-2013. Pełniła także funkcję Prorektora od 4 lutego 2014 do 30 września 2016. Przedmiotem zainteresowań dr Ewy Jasiuk jest min. badanie problematyki prawa międzynarodowego – w tym szczególnie międzynarodowego lotniczego, administracyjnego, prawa administracyjnego krajowego a także prawa Unii Europejskiej. Odbyła stypendium na Uniwersytecie Rezeknes Augstskola (Rezekne, Łotwa), atakże Beykent Univeristy (Istanbul, Turcja), Kodolanyi Janos University College, Węgry (Szekesfehervar), IBS International Business School (Ljubliana). W swoim dorobku naukowym posiada monografie, artykuły naukowe i popularnonaukowe zamieszczone w pracach zbiorowych w Polsce i za granicą.

 

prof. nadzw. dr hab. Wojciech Wiszniewski – doktor habilitowany nauk ekonomicznych w zakresie nauki o zarządzaniu. Koordynator Programu PHARE SED w ministerstwie Pracy i Polityki Socjalnej oraz PHARE CCLL. Zastępca Redaktora Naczelnego miesięcznika „Ekonomia i Organizacja Przedsiębiorstwa”, członek Komitetu Redakcyjnego kwartalnika „Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych. Stypendysta naukowy w Manchester University, Anglia. Odznaczony Medalem Edukacji Narodowej. Nauczyciel akademicki w Politechnice Warszawskiej. Posiada dorobek naukowy w zakresie zarządzania innowacjami, zarządzania wiedzą, zarządzania zasobami ludzkimi, metod i technik zarządzania. Autor licznych publikacji naukowych, w tym monografii.

 

 

dr Anna Bugalska – doktor ekonomii w zakresie zarządzania i nauczyciel akademicki na wybranych studiach ukierunkowanych HR-owo: w programach MBA i na studiach podyplomowych dla HR-owców. Prowadzi zajęcia z całego spektrum zagadnień dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi: strategicznego podejścia do zarządzania ludźmi, zarządzania kompetencjami, systemów wynagradzania, motywowania, oceny pracowniczej, rekrutacji i selekcji, Assessment i Development Center, audytu personalnego i audytu funkcji personalnej, rozwoju i szkolenia pracowników, organizacji działu personalnego w tym wdrażania roli HRBP, mierników efektywności zarządzania zasobami ludzkimi. Specjalizuje się w zarządzaniu talentami, zarządzaniu kompetencjami i roli HRBP.  Od 25 lat działa w obszarze human capital, doświadczony wykładowca, konsultantka, trenerka i coach. Przez 15 lat pracowała na stanowiskach menedżerskich w pionie zarządzania ludźmi w międzynarodowych korporacjach.

 

dr Marta Czerwiec – doktor nauk o zarządzaniu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Zajmuje się planowaniem, implementacją i monitorowaniem strategicznych procesów zarządczych, a w szczególności procesów z obszaru HR. Interesuje się narzędziami dla biznesu opartymi o najnowsze odkrycia neurobiologii, wykorzystując je w obszarze zarządzania organizacją. Posiada 10 lat doświadczenia w obszarze konsultingu i treningów biznesowych. Współpracuje z firmami doradczymi w Polsce, UK i USA. Publikuje w języku polskim i angielskim, jest autorem kilkunastu prac z zakresu zarządzania. Jej zainteresowania naukowe to zarządzanie strategiczne, procesy organizacyjne, przywództwo oraz coaching. Ukończyła Kurs Personal Performance Coaching na Akademii w Londynie. Posiada uprawnienia zawodowe do stosowania i implementowania narzędzia PRISM Brain Mapping, służącego do tworzenia profili preferencji behawioralnych.

 

dr Mirosław Bujko – jest jednym z pierwszych pracujących na wolnym rynku polskich trenerów  biznesu i coachów specjalizujących się w marketingu języka i marketingu tekstu. Już w 1994 roku był wykładowcą amerykańskiego Kampusu Ruttgers University szkoląc młodych wydawców prasy. Opracował i przeprowadził   kilka edycji finansowanego przez UE programu „Język prasy” na użytek Polsko Niemieckiej Izby Przemysłowo Handlowej (IHK).  Przez wiele lat pełnił funkcje wykładowcy,  adiunkta, dziekana, szefa katedry i dyrektora specjalizacji kilku wyższych uczelni. Specjalizuje się w komunikacji marketingowej i marketingu języka. Był w latach 1995 – 2005 dyrektorem kreatywnym i copywriterem w agencjach reklamowych. Figuruje w Księdze Tytanów Polskiej Reklamy. Był także zastępcą redaktora naczelnego periodyku Media Polska i kierownikiem literackim Teatru Wielkiego w Warszawie. Jest powieściopisarzem, autorem siedmiu powieści wydanych w kraju i tłumaczonych na niemiecki i portugalski oraz scenariuszy filmowych, librett operowych i baletowych. Prowadził szkolenia językowe, komunikacyjne i audyty komunikacyjne dla wielu firm i korporacji.

 

dr Agnieszka Sadowska – doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalista pedagogiki opiekuńczej; magister pedagogiki specjalnej w zakresie oligofrenopedagogiki i tyflopedagogiki; Manager Innowacji i Transferu Wiedzy, Manager Promocji Nauki oraz Manager Zdrowia Publicznego w zakresie Zarządzania i Ekonomiki w Ochronie Zdrowia. Autorka publikacji naukowych o funkcjonowaniu rodzinnych placówek opiekuńczych w warunkach transformacji polskiego systemu opieki nad osieroconym dzieckiem oraz rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych. Wykładowca na Wydziale Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu.

 

 

dr Mirosław Szpakowski – doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Posiada dyplomy „EMBA” oraz „Trener biznesu i rozwoju osobistego”  Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie. Przedsiębiorca i menedżer od 1994 roku. Aktualnie (od 2010 roku) prezes Zarządu Knowledge Innovation Center Sp. z o.o. (Instytucja szkoleniowa, w latach 2009-2016 wydawca „Gazety Zamojskiej”); od 1994 do 2004 zarządzał grupą kapitałową „Framko” (8 salonów komputerowych w Polsce – Dealer Roku 1996 OPTIMUS SA); od 2000 do 2009 roku zarządzał Lubelskim Centrum Komputerowym Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie (4 salony komputerowe w Polsce). 2002-2003 dyrektor generalny OPTIMUS Sp. z o.o. Członkostwo w stowarzyszeniach gospodarczych: Lubelski Klub Biznesu; Unia Szefów Firm Zamojszczyzny; Lubelski Kongres Przedsiębiorczości; Zamojskie Stowarzyszenie Gospodarcze „Profit Club”.

 

dr Monika Filipiuk – doktor nauk ekonomicznych ze specjalnością wspierania przedsiębiorczości z pomocy publicznej, w tym głównie pochodzącej z UE. Absolwentka Szkoły Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie (obecnie SGH) i studiów podyplomowych w zakresie finansów i bankowości w Szkole Głównej Handlowej oraz z zakresu Audytu wewnętrznego. Autorka wielu publikacji książkowych i artykułów prasowych poświęconych tematyce pozyskiwania środków z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności UE. Wieloletni pracownik Agencji Płatniczej, specjalista – praktyk w dziedzinie pozyskiwania, wykorzystywania, rozliczania oraz kontroli środków z funduszy Unii Europejskiej, autor  procedur przygotowywanych na zleceniu m. inn. Urzędu Marszałkowskiego dla Regionalnych Programów Operacyjnych w perspektywie 2007-2013. Wykładowca akademicki, w tym również na studiach podyplomowych (na wielu warszawskich Uczelniach, jak również Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz Uniwersytetu  Przyrodniczego w Lublinie i Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu)  z zakresu zarządzania i kontroli funduszami UE, pomocy publicznej, rachunkowości i finansów międzynarodowych.

dr Agnieszka Nowocień – doktor nauk ekonomicznych w specjalności: polityka personalna, marketing usług, ekonomika łączności. Posiada 10 letnią wiedzę praktyczną z zakresu projektowania programów szkoleń dla biznesu i administracji, 10 letnie doświadczenie dydaktyczne i szkoleniowe w prowadzeniu zajęć z osobami dorosłymi i młodzieżą, długoletnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu personelem od 30 do 100 osób, doświadczenie zawodowe w administracji rządowej w zakresie kontroli, negocjacji i mediacji. Autorka 13 publikacji naukowych. Członek Zarządu Towarzystwa Coachów Kryzysowych. Współpracuje medialnie z: Polskie Radio Trójka, Radio Plus oraz Telewizja Polska TV2. Aktywny wykładowca akademicki.

 

 

dr Marcin Bednarczyk – doktor nauk społecznych, specjalista z zakresu problematyki seksualnej i prorodzinnej, seksuolog, specjalista opiniowania sądowo-psychologicznego. Biegły sądowy z listy Sądu Okręgowego w Radomiu. Na co dzień zajmuje się profilaktyką społeczną związaną z przemocą, w tym z przemocą seksualną, podejmowaniem przez dzieci i młodzież ryzykownych zachowań seksualnych, a także cyberprzemocą oraz problemem krzywdzenia dzieci w rodzinie. Prywatnie żeglarz i podróżnik, odwiedził 53 kraje, w tym podróże z plecakiem do Ameryki Południowej i Azji.

 

 

 

dr Piotr Możyłowski – doktor nauk ekonomicznych. W latach 2001–2013 związany był zawodowo z Pierwszym Urzędem Skarbowym w Radomiu pracując w Dziale Kontroli Podatkowej, a następnie w Dziale Egzekucji Administracyjnej. Ukończył studia podyplomowe z Rachunkowości. Od 2015 r. związany jest z Wyższą Szkołą Handlową w Radomiu. Od 2013 roku prowadzi własną Kancelarię Doradztwa Gospodarczego i Biuro rachunkowe. Zajmuje się doradztwem biznesowym oraz rozliczeniami podatkowymi podmiotów gospodarczych. Współpracuje również z Samorządem Terytorialnym. Jest autorem kilkudziesięciu opracowań z zakresu podatków oraz egzekucji administracyjnej. Redaktor naukowy kilkunastu monografii.

 

 

dr Monika Mazur – Mitrowska – doktor nauk humanistycznych, absolwentka Wydziału Filozofii i Socjologii UMCS w Lublinie, wykładowca akademicki, nauczyciel, zdobyła kwalifikacje z zakresu doradztwa zawodowego, coachingu oraz zarządzania projektami europejskimi i prawa Unii Europejskiej, wiedzy o społeczeństwie, państwie i prawie oraz przedsiębiorczości; posiada wieloletnie doświadczenie w pracy naukowej, dydaktycznej oraz doradczej. Jest autorką kilkudziesięciu artykułów naukowych, prowadzi prace badawcze, publikuje opracowania m.in. w zakresie pedagogiki, filozofii i psychologii pracy, doradztwa zawodowego, coachingu, współpracując z uczelniami i instytutami naukowymi. Doradca zawodowy i coach z dużym doświadczeniem w zakresie wsparcia różnych grup (uczniowie wszystkich poziomów edukacji, studenci, osoby bezrobotne i poszukujące pracy, osoby niepełnosprawne, osoby bezdomne, osadzeni w aresztach), nauczyciel i wykładowca w obszarach nauk humanistycznych i społecznych. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i kursów z zakresu doskonalenia umiejętności miękkich: komunikacja, asertywność, przygotowanie do wejścia na rynek pracy.

dr Paweł Nowak – doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii (2004); stypendysta Ministerstwa Edukacji Narodowej i Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD). Wykładowca akademicki z wieloletnim stażem. Pracował jako psycholog w Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym w Andrychowie. Odbył szkolenie w zakresie psychoterapii grupowej w Instytucie Analizy Grupowej „Rasztów” w Warszawie. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Organizator konferencji naukowych, krajowych i międzynarodowych. Autor i współautor prac badawczych i publikacji z zakresu psychologii społecznej i osobowości. Obecnie prowadzi badania nad psychospołecznymi warunkami pracy. Jako psycholog współpracuje z placówką opiekuńczo-wychowawczą oraz ośrodkiem psychoprofilaktyki i terapii w Radomiu.

 

dr Ewa Wójtowicz – psycholog, dr nauk humanistycznych w tej dyscyplinie, coach ICC, wykładowca, trener, doradca zawodowy. Od 15 lat pracuje jako wykładowca akademicki, edukator i trener w zakresie kształtowania kompetencji zwiększających osobistą skuteczność w życiu zawodowym i osobistym oraz zastosowań psychologii w biznesie i edukacji. Poza uczelniami praktyczne doświadczenie zdobywała na stanowisku koordynatora ds. rozwoju personalnego i doradcy zawodowego. Jako psycholog pracowała z osobami doznającymi przemocy, kobietami w chorobach nowotworowych i osobami starszymi. Realizowała również różnorodne projekty edukacyjne i biznesowe skierowane do młodzieży, specjalistów i managerów. Jest prezesem fundacji Instytut Psychologii i Psychoterapii zajmującej się edukacją psychologiczną i świadczeniem usług pomocowych dedykowanych różnym odbiorcom. Prowadzi również własną praktykę z zakresu pomocy psychologicznej, szkoleń i coachingu.

 

dr Roman Wawrykowicz – doktor nauk humanistycznych; ekspert komisji kwalifikacyjnej i egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, II i III stopień specjalizacji nauczycielskiej, nauczyciel dyplomowany; działalność gospodarcza w zakresie kształcenia ustawicznego dorosłych, prac badawczo-rozwojowych w dziedzinie psychologii, socjologii i pedagogiki, badania rynku i opinii publicznej, doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania (od 2006 r.); wykładowca, trener biznesu i indywidualny doradca biznesowy w Zakładzie Doskonalenia Zawodowego  w Katowicach oraz WYG International Sp. z o.o.; realizator projektów: Wsparcie małopolskich przedsiębiorstw i ich pracowników w procesie adaptacji do rzeczywistości gospodarczej w dobie kryzysu”, „Progres-program wsparcia procesów restrukturyzacji i adaptacji małopolskiej gospodarki”, „Człowiek – najlepsza inwestycja” (od 2010 r.); doradca biznesowy w zakresie marketingu małej firmy i budowy biznesplanu w Myślenickiej Agencji Rozwoju Gospodarczego (od 2009 r.); prowadzenie szkoleń „Mała przedsiębiorczość” oraz treningów „Sprzedaż kreatywna”, „Obsługa klienta”, „Kierowanie zespołem sprzedażowym” w Myślenickim Centrum Informatycznym.

dr Anna Kwiecień – psycholog, doktor nauk humanistycznych. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, treningów i zajęć dla różnych odbiorców z zakresu psychologii i jej zastosowania w biznesie i edukacji – 1900 godzin dydaktycznych. Koordynator merytoryczny i trener w Fundacji ZenDriving – wdrażanie, koordynacja o nadzór nad realizacją projektów fundacji, szkolenia grupowe. Były trener w Polskiej Akademii Oświaty. Doświadczony wykładowca akademicki -prowadzenie zajęć m.in. z: wprowadzenie do psychologii, emocje i motywacje, osobowość, radzenie sobie ze stresem, psychodietetyka, stres organizacyjny, psychologia reklamy.

 

 

dr Iwona Kurkiewicz – doktor nauk ekonomicznych w specjalności ekonomika usług, ekonomika telekomunikacji, marketing usług.  Audytor wewnętrzny zintegrowanego systemu zarządzania według norm ISO 9001, ISO 1401 i PN-N-18001. Odbycie licznych szkoleń z zakresu merchandisingu, obsługi klienta, coachingu, zarządzania sprzedażą, finansów, przedsiębiorczości, zarządzania jakością itp. Doświadczenie w kierowaniu aktywną sprzedażą, obsługą klientów oraz marketingiem (Telekomunikacja Polska, HartMet);

 

 

 

dr Ewa Ryś – ekspert w zakresie prawa pracy. Stopień doktora nauk prawnych zdobyła w 2015 r. na podstawie rozprawy „Rola inspektora pracy w postępowaniu w sprawach o wykroczenia przeciwko prawom pracownika”. Prowadzi w Katedrze Prawa i Postępowania Sądowego Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie zajęcia z przedmiotów: Umowy w administracji, Prawo administracyjne, Instytucje i źródła Unii Europejskiej. Prowadzi od 2016 r. w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu – zajęcia na studiach podyplomowych na kierunkach: „Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych, kadry i płace”, „Doradztwo zawodowe”, „Zarządzanie zasobami ludzkimi – kadry i płace”, „Bezpieczeństwo i higiena pracy”. Od 2008 do 2014 zatrudniona na stanowisku redaktora prowadzącego dział prawny w grupie wydawniczej INFOR. Jest autorem ponad 700 artykułów oraz poradników internetowych o tematyce prawnej w szczególności dotyczącej prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.

 

dr Bożena Dancewicz – nauczyciel akademicki, trenerka biznesu, specjalistka w dziedzinie kompetencji międzykulturowej. Współautorka książek: Intercultural Management Issues pod red. M. Rozkwitalskiej, Przewodnik Praktycznego Zarządzania, Ekspatrianci w Polsce. Silne czy słabe ogniwo w zarządzaniu polskimi filiami pod red. S. Przytuły, Młodzież w społeczeństwie wielokulturowym pod red.  D. Wiśniewskiego, Migracje międzynarodowe i ekspatriacja. Perspektywa indywidualna, organizacyjna, społeczno-kulturowa pod red. prof. Sylwi Przytuły, tytułem Płeć i pochodzenie etniczne. Szanse i bariery w międzynarodowej karierze zawodowej w zeszytach naukowych SGH i in. oraz publikacji naukowych z zakresu etyki biznesu i CSR w kontekście międzykulturowym. Obecnie pracuje badawczo m.in. nad problematyka migracji, tożsamości migrantów oraz wpływem poziomu kompetencji międzykulturowej na efektywność w biznesie.

 

dr Maria Łukawska – doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, wykładowca w Państwowej Wyższej Szkole Techniczno-Ekonomicznej w Jarosławiu oraz nauczyciel klas I-III w Szkole Podstawowej nr 4 w Tarnobrzegu. Autorka monografii „Skuteczność edukacyjnych programów profilaktycznych realizowanych w klasach I-III” i publikacji „Zabawa-Nauka-Odpoczynek. Program profilaktyczny dla uczniów klas trzecich” oraz kilkunastu artykułów poświęconych  profilaktyce i edukacji wczesnoszkolnej.

 

 

 

dr Kamil Sikora  doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Prawa Administracyjnego i Nauki o Administracji na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Specjalizuje się w problematyce podstaw prawno-ustrojowych funkcjonowania administracji publicznej ze szczególnym uwzględnieniem problematyki samorządu terytorialnego w Polsce i Europie.

 

 

 

dr Elżbieta Zyzik – nauczyciel początkowego szczebla edukacji. Obszary badawcze: edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Autorka 2 monografii autorskiej, 1 redakcyjnej i 3 współredakcyjnych. Posiada 33 rozdziały w monografiach, 16 artykułów w recenzowanych czasopismach o charakterze naukowym, 12 artykułów dydaktycznych oraz 4 artykuły popularyzujące wiedzę, opracowane w związku z Festiwalami Nauki. Wydała również 3 części zeszytów ćwiczeń dla klas I-III, z myślą o dzieciach z zaburzonym analizatorem wzrokowym.

 

 

 

mgr Katarzyna Nowak – psycholog, pracujący na co dzień w poradni psychologiczno — pedagogicznej. Skończyła studia podyplomowe z coachingu i pedagogiki ogólnej oraz liczne kursy z zakresu terapii i technik poznawczo – behawioralnych. Specjalizuje się w diagnozie psychologicznej dzieci w wieku od narodzin do rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego. Współprowadzi warsztaty psychoedukacyjne pt.: „Szkoła dla rodziców i wychowawców”, organizowane w poradni. Od kilku lat nauczyciel akademicki. Prowadzi szkolenia, warsztaty i prelekcje m. in. z zakresu komunikacji interpersonalnej, komunikacji w związku, psychologii rozwojowej, psychologii emocji i motywacji. Związana ze Stowarzyszeniem NOVUM w Lublinie, dla którego prowadzi warsztaty dla personelu medycznego, a od niedawna także z Fundacją Kultury Bezpieczeństwa, gdzie wspiera Projekt „Program 112 + zdrowy kręgosłup”. Na co dzień – zakochana w swoim mężu, z którym podziela zamiłowanie do górskich wędrówek i pasję fotografowania, w swoich dzieciach i domu.

 

mgr Maurycy Seweryn – trener wystąpień publicznych. Jego klientami są politycy, ministrowie, wojewodowie i starostowie, dyplomaci i szefowie firm. Ma na koncie 6000 wystąpień publicznych i ponad 1000 szkoleń z autoprezentacji, wystąpień publicznych i komunikacji niewerbalnej, public relations. Komentuje mowę ciała i komunikację społeczną dla TVN „Fakty”, Polskiego Radia i dziennika.pl. Wiceburmistrz, przez 3 kadencje radny w Warszawie. Przez 15 lat pracował jako rzecznik prasowy organizacji politycznych i społecznych. Prowadził biuro prasowe byłego Marszałka Sejmu RP – p. Marka Borowskiego. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations – firmy szkoleniowo-wizerunkowej.

 

 

mgr Maciej Kasperowicz – prawnik/wykładowca. Jest absolwentem prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie  doktorant na kierunku Prawo. W latach 2010-2012 w Dzienniku Gazecie Prawnej prowadził Tygodnik Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych. Współpracował z Polską Agencją Prasową oraz firmą Wolters Kluwer, wydawcą programu prawniczego LEX. Jest autorem ponad 300 artykułów i publikacji prawniczych, m.in.: ,,Umowy o pracę”, „Umowy zlecenia w praktyce”, „Mobbing i dyskryminacja”, „Zatrudnianie pracowników samorządowych”, „Ochrona danych osobowych w praktyce”, „Wynagrodzenia pracownicze”, „Działalność organizacji związkowych”, ,,Czas pracy”, „Dochodzenie roszczeń przed sądami”, „Kodeks postępowania administracyjnego w praktyce”, „Dostęp do informacji publicznej”. Współpracował i doradzał w kwestiach prawnych największemu związkowi zawodowemu w Polsce „NSZZ Solidarność”. Posiada wieloletnie doświadczenie jako wykładowca. Współpracując z firmą Aida Consulting sp. z o.o. realizował szkolenia m.in. dla  Ministerstwa Sportu, Ministerstwa Skarbu Państwa, Ministerstwa Gospodarki, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,  ARiMR, Inspekcji Transportu Drogowego, Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, Urzędu ds. Cudzoziemców, urzędów wojewódzkich oraz marszałkowskich a także wielu urzędów gmin i powiatów.

mgr Magdalena Jelonkiewicz – Bałdys – trener biznesu i NGO, coach. Absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, PR Academy w Dublinie, Szkoły Profesjonalnego Coachingu Instytutu Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego w Krakowie oraz Szkoły Trenerów Biznesu Elżbiety Sołtys Jan Robert Sołtys w Krakowie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Biznesu. Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu coachingu i opiekun merytoryczny kierunku w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu. Współpracuje z Grupą Active Change w Krakowie. Specjalizuje się w szkoleniach i warsztatach z zakresu: rekrutacji i selekcji, budowania i rozwijania zespołów, technik sprzedaży i obsługi klienta. Ma 10 lat doświadczenia zawodowego w kraju i za granicą w strategicznym rozwoju małych i średnich firm, sprzedaży, budowania zespołu oraz współpracy z mediami. Prowadzi indywidualny coaching liderski. Wśród klientów, dla których realizowała usługi w języku polskim i angielskim w ostatnim czasie, znaleźli się: Politechnika Warszawska, Kancelaria Projekty Europejskie, Taxback.com, Polski Express, BFS Finance, AIG Lincoln, KDS, Studio Graficzne 813, Publiczna Szkoła Podstawowa im. Braci Andrzeja i Józefa Załuskich w Jedlance, Przedszkole Publiczne nr 24 w Radomiu, Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Szkoła Językowa „Planeta”, Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży oraz Stowarzyszenia: „Wiosna”, „Polites”, „Karuzela”, Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Mieszkańców Wsi Jedlanka „Perspektywy”.

mgr Katarzyna Prażmowska – Bartoszek – nauczyciel i logopeda w Szkole Podstawowej we Wrzawach. Absolwentka filologii polskiej na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, obecnie studentka studiów doktoranckich w zakresie językoznawstwa. W 2012 roku uhonorowana stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia naukowe. Autorka publikacji dotyczących zagadnienia niepełnosprawności we współczesnej polszczyźnie, frazeologii oraz szeroko pojętej praktyki pedagogicznej.  Absolwentka studiów podyplomowych z logopedii, historii, wiedzy o społeczeństwie, informatyki, oligofrenopedagogiki, tyflopedagogiki oraz edukacji i rewalidacji osób ze spektrum autyzmu. Zainteresowania badawcze: językoznawstwo (semantyka kognitywna, socjolingwistyka, tendencje rozwojowe współczesnej polszczyzny), logopedia, pedagogika specjalna, dydaktyka nauczania.

 

mgr Anna Wąsowska – doktorantka w Katedrze Prawa Administracyjnego i Nauki o Administracji  UMCS w Lublinie. Absolwentka studiów podyplomowych Zamówienia publiczne pod patronatem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych- UMCS LUBLIN, Wydział Ekonomii. Magisterium UMCS LUBLIN -Wydział Prawa i administracji. Absolwentka WSH Radom kierunek Administracja (licencjat). Od 10 lat zajmuje się  zamówieniami publicznymi w firmie budowlanej. Wykładowca WSH.

 

 

 

mgr Elżbieta Denis – wykładowca Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie z obszarów: prawo pracy, wynagrodzenia. Wykładowca/egzaminator w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce oddział w Lublinie. Trener z firmach doradczo-szkoleniowych. Były kierownik Działu Personalnego w Makro Cash and Carry Polska S.A. i w F.H. Meblohurt w Lublinie. Właścicielka firmy DKS Partner Elżbieta Denis zajmującej się outsourcingiem kadr i płac, poradami z prawa pracy, szkoleniami, audytami kadr i płac, projektami HR.